Napsugár csoport




Óvodapedagógusok: Czibók Károlyné, Horváth Evelin
Dajkák:
Némethné Baráth Ibolya, Horváth Anett

A nevelési év elején mindig „újraépítjük” a csoportot, mivel minden évben vannak iskolába menők és újonnan érkezők. A nagycsoportosok szerepét az újonnan nagycsoportossá válók veszik át. Igy folyamatosan megújul a csoport szociometrikus kapcsolatrendszere, az újonnan nagycsoportossá váló gyermekek a korábban megfigyelt  minták alapján veszik át a nagycsoportosok szerepét. A gyermekek fejlettségi szintjében nagy eltérések láthatók, amik nagymértékben meghatározzák nevelői munkánkat. Ezt differenciált feladatátadással és egyéni fejlesztéssel kompenzáljuk. Logopédus, fejlesztőpedagógus foglalkozik a gyermekekkel.

A szülőkkel sikerült szoros, együttműködő kapcsolatot kialakítani. Szívesen és rendszeresen vesznek részt az óvodai rendezvényeken (Mihály napi vásár, Adventi készülődés, Mikulás vásár, Karácsonyi ünnepély, farsang, nőnap, anyák napja, évzáró,  ballagás ).

A csoport napirendje kötött, melyet következetesen betartanak az óvodapedagógusok, így biztonságérzetet adva a gyermekeknek.

A gyermekek a magukkal kapcsolatos gazdasági feladatokat  szívesen végzik, és a naposi teendőket is. Az egyéni megbízásoknak is örülnek.

Az óvodapedagógus személyiségéből fakadóan a kézműves tevékenységeket a gyermekek gyakran és örömmel végzik a legkülönbözőbb eszközökkel, technikákkal. A kézműves tevékenységhez szorosan kapcsolódnak a versek, mesék, énekes tevékenységek: az anyanyelvi nevelés. A gyermekek a játékra integrált tanulási folyamatokban szívesen részt vesznek, aktívak, kezdeményezők.

Az 1-2 passzív gyermeket az óvodapedagógus igyekszik bevonni a csoport tevékenységébe.

A csoportunkba minden kisgyermeknek megtartjuk a születésnapját. Az általunk készített ajándékokkal kedveskedünk az ünnepeltnek. A köszöntés mindig az ünnepi torta gyertyáinak meggyújtásával kezdődik, közös énekkel, apró sütemények kínálásával folytatódik.

Nagymértékben meghatározza a csoport életét az óvodapedagógusok szoros, baráti kapcsolata, s az hogy értékrendükben, szakmai elveikhez azonos elvárásokat közvetítenek a gyermekek felé.

A dajkával kiegészülve válik teljessé a pedagógiai munka.

Az őszinte nyílt kommunikáció nemcsak az óvodapedagógusok és a gyermekek között, de a szülők vonatkozásában is természetes elvárás mindkét fél részéről.

Csoportszobánkat a gyermekek életkori sajátosságainak megfelelően rendeztük be. (babaszoba, kockázó, mesesarok, különböző társasjátékok, kézműves eszközök … ).

A mozgásra külön helyiség áll rendelkezésünkre, így nem von el időt az asztalok, székek, játékok elrendezése.